1600 999 999
Termin zapisu Raty Cena za semestr Cena za 3 semestry
do 15.02.2025 r. 3 lub 6 999 zł 2997 zł
do 15.03.2025 r. 3 lub 6 1200 zł 3600 zł
do 15.04.2025 r. 3 lub 6 1500 zł 4500 zł
15.01. - 15.02.2025 r. 12 1600 zł 4800 zł

WPISOWE: 300 zł

  
Integracja sensoryczna

Czas trwania: 3 semestry - rozpoczęcie: marzec 2025

Rekrutacja otwarta

Rodzaj studiów:
studia podyplomowe
Forma studiów:
hybrydowe
Cena promocyjna: od 999 zł
Zobacz cennik

Wpisowe: 300 zł

Zapisz się

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz:

poniedziałek - czwartek: 8.00 - 17.00
piątek: 8:00 - 16:00

Informacje o kierunku

Integracja sensoryczna - studia podyplomowe – informacje o kierunku

Integracja sensoryczna to proces neurologiczny, w którym mózg odbiera, przetwarza i organizuje informacje zmysłowe (takie jak dotyk, ruch, wzrok, słuch i równowaga) płynące z ciała i otoczenia. Dzięki temu jesteśmy w stanie prawidłowo reagować na bodźce i dostosowywać się do wymagań środowiska. Proces ten rozwija się od wczesnego dzieciństwa i jest kluczowy dla codziennego funkcjonowania, wpływając na motorykę, koordynację ruchową, zdolność koncentracji oraz zdolności poznawcze. Zaburzenia integracji sensorycznej mogą objawiać się trudnościami w uczeniu się, nadwrażliwością na bodźce lub problemami z równowagą i koordynacją.

Studia podyplomowe w zakresie Integracji sensorycznej przygotowują do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI.

Twórcą metody Integracji Sensorycznej jest dr A. Jean Ayres pracownik naukowy Uniwersytetu Południowo-Kalifornijskiego w Los Angeles. Do Polski metoda SI trafiła w 1993 r., a jej rozpowszechnieniem zajęła się jedna z pierwszych współpracownic dr A. Jean Ayres - Violet F. Maas.

Celem terapii integracji sensorycznej (SI) jest wspomaganie prawidłowego przetwarzania bodźców sensorycznych u osób, które doświadczają trudności w tej sferze. Terapia ma na celu poprawę zdolności mózgu do odbierania, organizowania i interpretowania informacji zmysłowych, co przekłada się na lepsze funkcjonowanie w codziennych sytuacjach. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom i aktywnościom, dziecko (lub osoba dorosła) stopniowo uczy się lepiej reagować na bodźce, co pomaga w rozwijaniu koordynacji ruchowej, koncentracji, umiejętności społecznych oraz pewności siebie.

Metoda SI wykorzystywana jest w pracy z dziećmi: ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, takimi jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, słaba koncentracja uwagi, z ADHD, ADD, z mózgowym porażeniem dziecięcym, autystycznymi, cierpiącymi na schorzenia o podłożu genetycznym (np. zespół Downa, Aspergera, Reta, Williamsa, Turnera, Kinefertera), niedowidzącymi i niedosłyszącymi, z upośledzeniem umysłowym.

Podczas zajęć dydaktycznych słuchacze otrzymują wiedzę oraz umiejętności potrzebne do diagnozowania i prowadzenia terapii SI. Ta jest pomocna w prowadzeniu zajęć korekcyjnych oraz wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka. Uczestnicy kursu zdobywają wiedzę nie tylko z zakresu wykorzystania terapii SI, ale także samodzielnego konstruowania programów terapeutycznych w ramach wczesnego wspomagania dzieci, dokonywania samodzielnych obserwacji diagnostyczno-klinicznych oraz planowania samej terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

  

Adresaci kierunku

Studia podyplomowe w zakresie Integracji sensorycznej przeznaczone są dla  pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających tytuł magistra lub licencjat. Kierunek utworzono dla osób chcących poszerzyć swoje kwalifikacje i kompetencje, a także dla planujących podjęcie pracy w charakterze terapeuty wykorzystującego metodę SI.

 

Sylwetka absolwenta

Po ukończeniu niniejszych studiów absolwent otrzymuje uprawnienia do poprowadzenia diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej. Osoba po uzyskaniu dyplomu posiada pełną wiedzę z zakresu terapii SI – potrafi odpowiednio zdiagnozować problemy dziecka, dopasować pod jego indywidualne potrzeby konkretne ćwiczenia i metody ćwiczeń, zaplanować schemat terapii i kompleksowo ją przeprowadzić. Absolwent kierunku studiów podyplomowych online Integracja sensoryczna może przeprowadzić zajęcia terapeutyczne wykorzystujące metody SI w różnego rodzaju placówkach edukacyjnych, oświatowych i terapeutycznych. Przygotowanie uzyskane w formie studiów podyplomowych nie daje jednak uprawnień terapeuty Integracji sensorycznej. Może jednak stanowić podstawę do ubiegania się o taki certyfikat, przy spełnieniu określonych wymogów w instytucjach uprawnionych do nadawania tego typu kwalifikacji.

 

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie wszystkich zaliczeń, zdanie egzaminów przewidzianych programem studiów oraz zrealizowanie praktyki w wymiarze 120 godzin. 

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydawane jest przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.

 

Dlaczego warto?

Studia podyplomowe online z Integracji Sensorycznej w Gaudeamus to idealna propozycja dla pedagogów, terapeutów i psychologów, którzy chcą rozwijać umiejętności diagnozy i terapii SI. Program obejmuje szerokie spektrum zagadnień od zaburzeń rozwojowych po praktyczne zajęcia w sali SI, a zajęcia online pozwalają na wygodną naukę w dowolnym miejscu. Wysoka jakość kształcenia, elastyczny tryb nauki oraz doświadczona kadra sprawiają, że jest to wyjątkowa okazja do rozwoju.

Studia podyplomowe Gaudeamus to nowoczesna firma edukacyjna, która specjalizuje się w organizacji studiów podyplomowych w formie zdalnej. Nasza misja to umożliwienie zdobycia zaawansowanej wiedzy i umiejętności w wygodny i dostępny sposób, niezależnie od miejsca zamieszkania naszych słuchaczy.

 

Nasze atuty:

Atrakcyjne ceny

Rozumiemy, jak ważny jest dostęp do przystępnych cenowo edukacji wysokiej jakości. Nasze konkurencyjne ceny sprawiają, że studia podyplomowe są dostępne dla szerszego grona osób, bazując jednocześnie na wysokiej jakości kształcenia. 

 

Doświadczona kadra 

Współpracujemy z ekspertami i praktykami z różnych dziedzin, którzy mają bogate doświadczenie zawodowe i akademickie. Nasi wykładowcy to profesjonaliści, którzy z pasją dzielą się swoją wiedzą i wspierają naszych słuchaczy na każdym etapie nauki.

 

Nasza oferta:

Zajęcia online

Wszystkie nasze kursy prowadzone są na nowoczesnej platformie e-learningowej, która umożliwia elastyczne i interaktywne formy nauki. Słuchacze mogą uczestniczyć w wykładach, dyskusjach i konsultacjach z dowolnego miejsca, mając dostęp do materiałów dydaktycznych 24/7.

 

Elastyczność i wygoda

Nasze studia podyplomowe są idealnym rozwiązaniem dla osób pracujących, rodziców oraz wszystkich tych, którzy cenią sobie elastyczność. Możliwość nauki w dogodnym czasie pozwala na łatwe pogodzenie studiów z codziennymi obowiązkami.

 

Różnorodność programów

Oferujemy szeroki wybór kierunków studiów podyplomowych dostosowanych do potrzeb rynku pracy i zainteresowań naszych słuchaczy. Każdy program jest starannie opracowany, aby dostarczyć praktyczną wiedzę i umiejętności.

 Program studiów:

  • ADHD, ADD, wcześniactwo (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
  • Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
  • Autyzm (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno -terapeutyczne w SI)
  • Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
  • Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  • Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
  • Dydaktyka specjalna
  • Dziecko niedowidzące i niedosłyszące (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI).
  • Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
  • Etyka zawodu nauczyciela
  • Mózgowe porażenie dziecięce (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
  • Pierwsza pomoc
  • Podstawy neuropsychologii
  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Programowanie terapii w zaburzeniach SI
  • Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
  • Rozwój psychomotoryczny dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dzieci.
  • Sala SI ćwiczenia praktyczne
  • Teoria integracji sensorycznej. Organizacja terapii na terenie placówki oświatowej i rehabilitacyjnej
  • Teoria odruchów sensomotorycznych. Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych
  • Terapia SI a inne metody rehabilitacyjne i psychologiczno- pedagogiczne
  • Uogólnione i specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia), zaburzenia zachowania a postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI
  • Wybrane zespoły genetyczne (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
  • Zaburzenia integracji sensorycznej
  • Zaburzenia mowy (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
  • Zaburzenia w rozwoju układu ruchu
  • Zespół Downa (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno- terapeutyczne w SI)
  • Praktyka

Świadectwo

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydawane jest przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Brzegu.



Zobacz inne kierunki